Isnin, 14 Februari 2011

Inilah Kehidupan

Hye u ols.(gedik giler)
to bloggers suma juge, ni baru ade mood nk post blog. hahaha
anyway, hari ni kite borak2 kosong jela.

Lately ni hidup aku pon dah seperti sediakala, and aku pon xtau ape yg aku nak. Sekejap mood aku happy, and then tetibe je boleh berubah mood. xtau la kenape mcm ni. "Jasad ku bernyawa,tapi jiwa ku hilang"...

Bile aku rapat dengan someone, aku xtau ape yang aku nak dari dia. Aku xtreat die baik2, dgn harapan aku ni dibenci, tp at the same time aku memg care pasl die. Aku harap die dapat hidup bahagia, sebb aku xsuke merosakan kebahagiaan orang lain. Kalau die boleh lebih bahagia tanpa aku, ape salahnyakan. Itu jela harapan yang aku boleh tunaikan. Setiap tingkah laku kita pasti ade akibatnya.

Ibarat bunga ros, walaupun lawa mcm ne bunga tu, ia tetap berduri..
bukan salah bunga tu, tapi ia hanya melindungi dirinya sendiri.

Bila kita lihat matahari terbit, kita pasti akan melihat ia terbenam,
dan bulan xselalunya menerangi malam, ade masenye bulan itu sendiri bergelap.

Angin xselalunya kencang, kadangkala ia sepoi2 bahasa,
dan hujan yang turun dengan lebatnya, pasti akan berhenti dan matahari akan mula menyinar semula..



3 ulasan:

MieTo berkata...

rose,matahari.... mcm ada kaitan jek.. pedas2

Nayang Ahmad berkata...

memang pedas.. even agak pedas, aku harap ko selalu success shafiq!

Shafiq berkata...

tiada kene mengene yg hidup ok. ni chill2 je..=)